Ден 7 от юлското предизвикателство - Емоциите

Емоционален ден беше! Не, че има дни, които да не са емоционални. Напротив, особено когато и ние сме от тия с по-силното изживяване на емоциите, пък и с трима мъници е съвсем ясно, че емоциите са всеки ден и все различни.
Според разни проучвания на разни видни умове в сферата на детската психология, децата трябва да знаят колкото се може повече думи за различните емоции, за да могат да определят своите и съответно да се учат да се справят с тях. На нашите географски ширини емоциите обикновено се възприемат като проблем на характера, слабост или лигавене, което води до още повече потискане и негативни емоции... и - съответно - различни заболявания. Кой от нас е учен как да се справя с гнева си? С изнервеност, страх, разочарование? Уроците обикновено включват потискане на дадената емоция и непоказването й. А е важно малките деца да разберат, че всяка емоция е позволена, но не и всякакво нейно проявяване, не всякакво поведение. И така, поредният ден от нашето Юлско предизвикателство беше посветен на емоциите!
Днес четем: "Ядосвам се" и "Завист и ревност"
Тези книжки са купени от Джъмбо. Признавам, преди много подценявах книжки, купени от тази верига, но тези са с много мили илюстрации и много лек и фин поглед върху емоциите. Имат конкретни примери и механизми за справяне, които дори много малки деца разбират. Чрез тях говорихме и за различни ситуации, в които ние самите сме се чувствали така. Израженията на лицата на животинките са много подходящи и допълват разбирането за емоцията.

Днес играем: The color monster
Това е игра, базирана на книжка за емоциите. Ревю на играта можете да прочетете тук. В нея има мемори елемент - трябва да помним цветовете на бурканчета и успеем да затворим всички цветни чудовища в съответните цветове бурканчета. Движим фигурите на момиченце и чудовище (нищо страшно, момиченцето успокоява чудовището) и според полето, на което те попадат, трябва да разкажем какво ни кара да се ядосваме, да сме тъжни, да сме щастливи, спокойни. Играта много стимулира емпатията и разговорите.

Днес правим: Лица с различни емоции.
Използвахме капачка от буркан, за да направим няколко кръга, след което задачата беше да нарисуват лица, изпитващи различни емоции, а и да ги надпишат отдолу. Беше забавно да отбелязваме позицията на вежди и устни, както и ситуации, в които се изпитва дадената емоция.





Коментари