Ден 5 от юлското ни предизвикателство - ден за математика!

В днешния горещичък ден с леки превалявания занимавките у дома бяха на тема математика. Много я уважаваме и обичаме вкъщи, понякога захващат учебник или тетрадка още със ставането. Много ми се иска тази любов към математиката и към решаването на задачи да им остане и нататък, да ги предизвиква и провокира, а не да им става скучна или трудна за разбиране. С голямо желание днес си купих книга за изучаване на математика чрез метода Монтесори и искрено се надявам да успеем да си направим и да се сдобием с материали, за да работим и по метода. Скоро ще споделя и първи впечатления за книгата. 

И макар децата все още да са малки, започвам да се замислям колко е тънка границата между прекаляването с упражненията и твърде ранното подаване на нова информация, преди да е затвърдена миналата. Опитвам се да следвам децата и да се водя по тях, но често ми се иска да се упражняват още и още, за да правят сметките с лекота, а това може да ги отегчи...
Ето едно чудесно предложение по случая:




Днес четем: Математиката - достъпна, лесна и интересна, издателство "Фют".
Много, много, много прекрасна книга с прекрасни примери, активности за правене извън книжката (с физически предмети), проекти, упражнения и съвети към родителите. Книжката обхваща 1 и 2 клас, може би и предучилищна. Има прекрасни илюстрации и е така подредена, че не напряга както класическите учебници по математика (прощавайте, Булвест!).

Днес играем: Две и две - куфарче с числа, издателство "Ина".
Ей тук можете да го разгледате подробно - най-общо казано, това е куфарче с пъзел части с числа, точки, предмети и математически знаци. Могат да се редят като пъзели, да се играят игри и най-общо казано да онагледят решаването на задачи. Освен нея, за малко по-големи дечица (8+) бих препоръчала и Нефтопукльовците, ревю за играта можете да погледнете тук.

Днес правим: рибки със задачки
Математическия ни крафт днес стана чудесен. Принципа е лесен - нарисувахме рибки, които трябва да се оцветят в определени цветове, според отговора на задачките в долния край на листа. Например - главата на рибката има цифра 17, а по-долу пише "синьо: 9 + 8. " Накрая сравнихме рибките на момчетата дали са еднакво оцветени - по това разбрахме, че и двамата са се правили вярно със задачите:) На тях им хареса много, макар че по принцип оцветяването им е голям тормоз и гледат да го приключват бързо. 

Рибките вече гордо са окачени на стената на славата вкъщи, математиците спят, а утре ги очаква един ден със занимания в света на животните.

Коментари